Monday, May 10, 2010

Hari-hari berlalu....


Dua bulan lagi sebelum aku menyambut hari lahir..tak sedar masa berlalu..aku bakal sekali lg menginggalkan usia yg kini ku genggami...apa pencapaian setakat hari ini agaknya..bila aku imbau semula....rasa baru semalam menempuh Januari 2010...azam yg tahun lepas pun tak terlaksana...tapi Alhamdulillah niat dan hajat ku dimakbulkan dlm sekali detik hati dan nafas..aku sampai ke tanah suci....Ya Allah aku bersyukur atas kurniaanmu..atas air mata yg jatuh di tanah haram itu...moga ia menjadi bukti aku pernah ke sana....Moga batu syurga itu, menjadi saksi diakhirat nanti bahawa aku pernah ke sana bersama mak dan abah ku...moga raudah itu menjadi saksi, bagaimana kasihnya aku melihat Ibuku tersepit ditengah-tengah lautan manusia..bukan aku tidak mahu berhadpaan dengan Makam Kekasihmu..tapi apalah daya aku Ya Allah.., moga aku berundur bukan mengalah, tp memberi laluan pada yang lain...dan atas rasa kasih dankasihan melihat ibuku di situ...Moga talbiah ku kau terima...moga doa kenyukuran ku ku sambut, moga hajatku kau perkenankan...

Berbalik pada apa yang telah aku capai selama 2010 sebelum hari lahirku..tidak byk yang dapat aku ceritakan..mengajar entah mengapa perasaan seperti kurang rasa keikhlasan..aku akan perbetulkan niat sem depan..akan ku tatang anak bangsa ini bagai minyak yang penuh..akan ku isi dada dengan ilmu agar dapat ku berikan yg terbaik buat anak bangsa ku...Ya Allah perkenankan....

Lukisan Alam
Album :
Munsyid : Hijjaz
http://liriknasyid.com

Hidup tidak selalunya indah
Langit tak selalu cerah
Suram malam tak berbintang
Itulah lukisan alam
(Begitu aturan Tuhan)

Jadilah rumput nan lemah lembut
Tak luruh dipukul ribut
Bagai karang di dasar lautan
Tak terusik dilanda badai

Dalam suka hitunglah kesyukuranmu
Dalam senang awasi kealfaanmu
Setitis derita melanda
Segunung kurniaanNya

Usah mengharapkan ke segalanya
Dalam perjuangan penuh pengorbanan
Usah dendam berpanjangan
Maafkan kesalahan insan
(Begitu ajaran Tuhan)

Hasbiallah, Hasbunallah
HasbiRabbi jalallahu Ya Allah

Dalam diam taburkanlah baktimu
Dalam tenang buangkanlah amarahmu
Suburkanlah sifat sabar
(Di) dalam jiwamu itu

No comments:

Post a Comment