Monday, September 20, 2010

Sebelum Aidilfitri...

Berlalu sudah satu syawal...seperti biasa 2 hari sebelum syawal aku telah bercuti untuk pulang ke kampung .hehehhe..almaklum kampung jauh bebenau....pagi-pagi lagi di tanggal 29 ramadhan aku telah menemani mak tersayang ke pasar danbershopping kelengkapan raya...last minit checking kot-kot ada tertinggal..seperti biase Bandar T(bukan nama sebenar) sesak dengan kenderaan yang ternyata di luar jangkaan yelah warga kota pulang ke desa itu yang banyak kereta2 berplat no. luar tue....walaupun jam di tangan masa itu masih menunjukkan 8.30pagi...huhu..setelah lebih kurang 10x tawaf mencari parking..pencarian ku berakhir.....teng..teng itu dier parking rebutttt..dan dgn sepantas kilat Ferariku memasuki parking yang jaraknya hampir setengah kilometer dari tempat ditujui(he..he aperlah nak dibangga sangat serupa gak kene menapak)

Shopping..shopping dan shopping..alamak terlupa duit raya tak tukau lagi...karang ada yang malu pagi raya tak dapat bg sedekah..kuar dari bank mataku meliar persis orang kaya tengah bw duit sejuta (takut diintip penyangak..hehe)

Jam menunjukkan 10pg....semua kelengkapan telah dibeli..letihnye badan jangan cakap sbb berjalan jauh punyer pasal...sesampai dirumah konon-konon nak tolong mak masak..he..he..he akhirnya aku buat cerita aku sendiri kat sofa depan....(dengan tanpa rasa bersalah)

Dan keesokkan nya dengan keazaman yang kuat dan semangat nak berhari raya....
Aku bangun seawal pagi...seperti yang aku janjikan untuk menyediakan 2 biji kek..kek gula hangus dan kek cokelat kukus....kek dah siap dengan jayanya...usai menyediakan kek..aku mengemas di ruang tamu..wah setiap kali raya je aku rasa ruang tamu rumah nie jadi cunn..pelik..pelik....kalu tak suram je..mmmm

Acu: hei korang cpt tlg lap gobok(almari) nie
Adik: Ingat kitorang nie bibik ker
Acu: he..he..he adikkan tak pose nanti leh minum air
Adik: Yelah..yelah

itulah antara persiapan raya tahun nie..biase2 je...sbb last year dah all out....

No comments:

Post a Comment