Thursday, June 17, 2010

Bebanan atau tanggungjawab....



Pagi lagi aku begitu bersemangat menghadiri training hari ini..tapi dalam pada tu ada debaran kerana aku sudah menjangka ada tugasan berat bakal tergalas di bahu ini...Seperti biasa biler meeting dengan orang-orang besar ni semua lambat so aku org yang pertama sampai...Training pun bermula, bos dah telepon dia lambat masuk..huhu ape-ape jelah buat-buat terror je...
Mdm X:Ms.IL mana boss
Ms.IL: mm bos masuk lambat
Mdm X: Hal Aper...
Ms.IL: Buat muka blurrr


Prof. memulakan penerangan system baru dalam maping..satu persatu ilmu baru diturunkan..Dalam hati friendly betul Prof nie..dulu zaman uni tak jumpa pun prof camnie..agaknye sekarang aku berada di kerusi pensyarah, so da lebih open..ntah-ntah kalu jadi student mau aku dimakan..heheh tak baik

Makin lama aku sudah terasa kehangatan training nie, sudah tergambar kerja-kerja menanti..jgnla buatnyer coordinator nie sambung cuti masak lemak aku nanti...Dengan training module aku tak siap lagi...itulah bertangguh lagi..bukan sebenarnya mood tak marila...

Sehingga menjelang petang, aku semakin faham dengan system maping nie, setelah berhempas pulas aku menumpukan perhatian..huh hbs jugak training ni..tapi tak selesai lagi..ada tugas-tugas berat menanti...baguslah atleast biler aku subuk ni, aku kurang berfikir benda yang bukan-bukan ini..positifkan diri dan berusaha menuju kejayaan...
Dan sebelum pulang;

Boss: Ms.IL nie kiter kene map nie esok jugak
Ms.IL: mengangguk dengan patuh
Boss: Esok ambik dengan saya document..pagi2 tau...
Ms. IL: Kiter tgk saper yang kene(dalam hati jela..hehe)

3 comments: