Thursday, July 22, 2010

Luahan......


Hari ini saya tinggal kat rumah dengan mak dan abah...sunyinyer rasa kat rumah nie...takde cerita aper nak diceritakan..Kadang-kadang rasa sayu dalam hati melihat mak dan abah...wajah yang main dimamah usia...masih teringat-ingat di telinga;

Mak: Nie mak nak ckp sikit...
Aku: (Buat Muka Suspen)
Mak: Biler lagi..kalu dah ada cepat-cepatlah mak abah dah tua...
Aku: (Terdiam...mana nak cari nie....)
Kak: (Mengusik)..Tazkirah di pagi jumaat

Itulah dilema...kadangkala rasa apatah diri ini terlalu banyak kekurangan sehingga begitu sukar untuk mendapat kasih sayang orang lain...apalah daya aku sebagai wanita, lantas aku kembali mengharap kasih sayang Nya, kembali bersujud dalam air mata, kembali jemari mengira tasbih zikir...moga dipanjangkan usia mak dan abah..kerana itulah kekuatan diriku buat masa ini...Jika boleh Ya Allah,jemputlah aku dahulu sebelum mereka..hanya kasih sayang mereka lambang kekuatan buat masa ini..

3 comments:

  1. Sabar babe.. percaya kasih sygNYA.. insyAllah pasti ada cahaya petunjuk jlannya..

    ReplyDelete
  2. sbb tulah org nampak kiter mcm happy tak penah pk benda2 nie..
    luaran nampak bahagia, tapi dalaman hanya tuhan yg tahu....

    ReplyDelete
  3. kdang2 yg happy kat luar tu sure ada gejolak kat dalam.. msakan hidup hanya untuk bhagia kan..

    Tp, kita manusia punya ekspresi berbeza2.. Jgan dinilai hanya pd ekspresi luaran shj...

    ReplyDelete