Friday, September 3, 2010

Shopping Raya...

Ramadhan berbaki seminggu lagi...terus terang aku katakan aku tiada mood lansung nak menikmati aidilfitri tahun ini...rasa nak puasa sepanjang tahun boleh tak....
Walau apa pununtuk membangkitkan mood raya pada cuti merdeka yang lepas..aku gagahkan jua kaki ini mengikut kawan-kawan bershopping raya...Almaklum taknakla terasa sangat kesuraman hari raya....

Awal Pagi....yeahhh inilah harinya untuk bershopping raya...(sebenarnya aku tiap-tiap minggu pun shopping)..so namakan shopping raya biar semangat untuk beraya tu datang...selalunya aku namakan Shopping Sasaje..hehehe

Maka dengan bangganya aku memandu Ferariku ke Historical Town...bersama-sama kawan-kawan seperjuangan...bermula dengan gedung membeli belah tudung Exclusive masa kini...Dari satu tudung ke satu tudung yang lain...ada yang terbesar, terkecik...tak kurang jugak yang tak matching dengan baju..lama-lama sales girl pun malas nak layan aku..hehehe
SalesGirl: Kak..jadilah ahli kak nanti dapat 10% discount
Saya: oooiyeke..berapa nak jadi ahli
Salesgirl: Akak beli RM300 nanti dapat jadi ahli
Saya: Dalam hati..ceh buang duit aku je

Last-last aper jadi korang nak tau..konon-konon jual mahal..atlast aku jadi jugak ahli..hhehee..oppss nanti bukan aku sorang beli sebanyak tu...dicampur dengan kawan seperjuangan..so total dapatla RM300++ so dengan rasminya aku menjadi Ahli Gedung Tudung Exclusive Tudung Itu.....(dan dlm hati aku memahatkan iltizam supaya satu hari nanti aku dapat menjadi model tudung itu..ha..ha)

Sesudah shopping tudung vogue tue...aku mencari-cari rakan seperjuangan yang sorang lagi..takut kene kidnap..almaklum dier org luar (bukan foreigner..hehe)mm tersangkut kat kedai lampu..Almaklum bakal mendiami istana baru bulan december ini...Hbs lampu-lampu kat kedai tu diborongnye..hehe

Next destination mencari baju raya....nie part aku malas sangat sebenarnye..sbb kene TOLONG PILIH..aku bukan aper takut aku yang terbeli..hehe Sampailah kami ke satu destinasi mencari baju raya yang diingini..(bukan aku, tapi kawan aku)...
kawan: Ini cantik
Aku: Bolehla...
Kawan: Ini cantik
Aku: Boleh la....
Akhirnya 2 pasang diborongnya...habis cerita baju raya..hehee

mmm...byak lagi cerita shopping nie....so kiter stop kat sini dulu bagi memberi laluan pada aku untuk pulang berbuka....nanti kita sambung cerita 3 sekawan jadi lebia malang masa nak cari tempat berbuka puasa......

No comments:

Post a Comment