Friday, January 21, 2011

Skrip kejayaan sesudah kegagalan...

Usah dambakan isteri sehebat Khadijah
Jiha diri tidak semulia Rasulullah

Tidak Perlu Isteri Secantik Balqis
Andai diritidak sehebat Sulaiman

Usah mengharap suami setampan Yusuf
Jika kasih tidak setulus Zulaikha

Tidak perlu mencari suami seteguh Ibrahim
Jika diri tidak sekuat Hajar dan Sarah

Usah bermimpi mendapat lelaki seperti Ali
Jika diri tidak sehebat Fatimah..




Sebuah Skrip Kejayaan...

Aku dambakan isteri sehebat Khadijah
Aku cuba mengikut akhlak semulia Rasullulah

Jika aku inginkan isteri secantik Balqis
Aku pelajari dan hayati kehebatan Sulaiman

Jika aku mengharapkan suami setampan Yusuf
Kasih setulus Zulaikha kan aku usahakan

Aku mencari suami seteguh Ibrahim
Lalu aku harus sekuat Hajar dan Sarah

Aku bermimpi mendapat lelaki seperti Ali
Maka aku mengikuti hebatnya Fatimah...

Sekian..

1 comment: