Monday, February 14, 2011

Salam Maulidur Rasul...

Alhamdulillah esok kita bakal menyambut..walaupun pernah dikhabarkan bahawa Rasul sendiri tidak suka kelahirannya diraikan..tapi sebagai umatnya tidak salah untuk kita mengingati kelahiran insan ulung kekasih Allah ini di muka bumi...

Akhir-akhir ini benar-benar aku ketandusan idea untuk menulis di blog ini...bebarapa kali cuba untuk aku menulis..tapi akhirnya aku tutup semula, dan semakin lama aku merasai perasaan ini sukar untuk dikongsi..biarlah ia terbuku sendiri di dalam lubuk sanubari..

Setelah lebih kurang sebulan lebih di tahun baru...berbagai-bagai perkara tahun 2010 yang telah berubah;

Kerja: Masih sama, tiada perubahan. Malah kadangkala ada keluhan panjang di hari-hari yang aku lalui seolah tiada lagi yang dapat dinikmati dengan kerja sekarang, seolah-olah putus harapan..wah teruk sangat bunyinya..hehe..ini yang paling aku risau synmtoms kerja 2 tahun telah datang perasaan yang sama 3 tahun yang lepas..dimana aku bulatkan tekad untuk mengundur diri..dan sekarang dengan profession baru aku merasai perasaan yang sama...biler muhasabah semula diri, aku rasa aku yang perlu berubah ye berubah....akhir-akhir ini aku cuba bangkitkan semula keyakinan dalam diri, berbaik sangka dengan semua orang..mungkin kalau kita inginkan kegembiraan, kita berikan kegembiraan pada orang lain, dan seandai kita ingin ketenangan lakukan perkara yang menenangkan orang lain....InsyaAllah aku kan berubah...

Keluarga: Tidak dinafikan seringkali aku terfikir sekarang tanpa mereka siapalah aku, aku bukan budak bijak, malah kalu diingatkan aku tiada kelebihan pun..tapi mak abah dan keluarga buat aku kuat seperti sekarang...anak bongsu kelahiran Julai seperti ku memang complicated dan aku perlukan insan-insan yang sentiasa mendampingiku susah dan senang dan disitu jawapan terbaik adalah keluarga..

Kengkawan: Ye penghijarahan aku tempat baru ini menemukan aku dengan kawan-kawan yang bagi aku sangat unik..dimana tidak pernah aku tahu ada insan-insan hebat seperti mereka selama ini...Kuatnya mereka mengharungi hidup dan ujian Allah.Positifnya mereka dalam menghadapai hari-hari, kadangkala buat aku malu sendiri dan yang penting sentiasa buat aku muhasabah diri. Syukran Ya Allah kerana kau telah ketemukan aku dengan meereka yang punya motivasi diri yang tinggi..sekurang-kurangnya aku dapat berdiri dibumi mu ini dengan penuh rasa kesyukuran...

Kekasih: Tidak pernah kunamakan dia sebagai kekasih...hanya sebuah perkenalan biasa yang bertukar menjadi satu ikatan..memang dia tidak mungkin membacanya, tapi cukuplah insan biase yang perasaannya halus ini mencoretkan di blog ini...
Aku tidak memerlukan
sebuah kehidupan
yang tidak termampu kau berikan kepadaku
Yang ku pinta
bukan segunung permata
bukan juga selaut mutiara
Yang ku pinta
hanya berikanlah sehelai selendang
yang kainnya CINTA
yang benangnya SAYANG
yang warnanya PUTIH bersih
yang dijahit dengan jarum KASIH
bersulamkan KEMESRAAN
berendakan KEIKHLASAN


Itulah 4K dalam hidup ku hari ini

Sekian Buat Kali ini....
Jangan engkau menunggu kebahagiaan untuk kau tersenyum, tapi tersenyumlah untuk engkau berbahagia...

2 comments: