Wednesday, May 11, 2011

Hai...haii

Assalamualaikumm..

Lama sudah meninggalkan arena blogging nie...kenapa sibuk..atau buat-buat sibuk biler mane terasa semua benda bosan untuk dikongsi..so diam je sambil tgk-tgk org lain rancak menceritakan perihal masing-masing dalam kehidupan hari-hari sebagai khalifah di bumi Allah ini...

Sudah menginjak ke bulan Mei..cepat benar masa berlalu,sekaligus aku pun tak tahu aper aku buat sepanjang 5 bulan nie...yang nyata aku telah menyarung cincin di jari ini selama 5 bulan bermakna sudah 5 bulan jua memegang status not available...kehkeh..

Ermm..tkde beza pun...aku still solehah gak.menjaga adat tertib wanita melayu berketurunan darah tun teja..hehe..tapi betullah org katalah kan bukan aku kata..bertunang hebat dugaan...saat-saat dimana syaitan membisikkan kejahatan di hati kita...nauzubillah..tuhan je tau..geram,marah,sedih,nak hantuk kepala kat dinding,cemburu buta tuli..tapi itu dalam hatilah...luar gue nampak cam rileks je..mcm org takde perasaan pun ada gak...hehe itulah fasa pertama yang telah kulalui...dan kini sedang belajar untuk menerima kelemahan setiap insan yang lahir ke dunia ini...

Dan yang paling penting telah ku pelajari 5 bulan ini..sabar,sabar dan sabar...jgn sesekali membiarkan syaitan menewaskan perasaan kita...kerana sesungguhnya makhluk Allah yang satu itu telah bersumpah untuk meyesatkan anak-anak adam....dan kini aku lebih berani melangkah sebagai wanita yang kuat...masih berbaki separuh lagi perjalanan aku..entah apa pula dugaan Allah yg datang sesungguhnya Ya Rabbi aku bermohon moga dugaan mu itu tertampung dek bahu insan lemah seperti ku Aminnn...

No comments:

Post a Comment